«Γνωριμία» ιερέων και προσκυνητών από το Αίγιο και την Πάτρα με τον Άγιο Νικόλαο τον Νέο στα Βούναινα Θεσσαλίας

0
139

Προσκυνηματική επίσκεψη στα Βούναινα Θεσσαλίας, εκεί όπου βρίσκεται το Ιερό Προσκύνημα του Αγίου Νικολάου του Νέου, πραγματοποίησαν χθες (Δευτέρα, 16 Μαΐου) 50 περίπου ευλαβείς χριστιανοί από το Αίγιο και την Πάτρα.

Η δράση αυτή ήταν αποτέλεσμα πρωτοβουλίας του Μητροπολίτου πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου, που θέλησε με αυτόν τον τρόπο να προσφέρει ένα «δώρο αγάπης» σε συνεργάτες και φίλους, αναλαμβάνοντας ο ίδιος τα έξοδα μετακίνησής τους, με σκοπό να αναδειχθεί ένας θαυματουργός Άγιος, άγνωστος στους περισσότερους, ο οποίος όμως έχει συχνή «παρουσία» και στην Αχαΐα. Πρόκειται για τον Άγιο Νικόλαο τον Νέο, που έχει πάρει την ονομασία «Άγιος Νικολάκης» επειδή μαρτύρησε σε νεαρή ηλικία και προκειμένου να ξεχωρίζει από τον Άγιο Νικόλαο, η μνήμη τού οποίου (ως γνωστόν) τιμάται την 6η Δεκεμβρίου. Αντιθέτως, η μνήμη τού Αγίου Νικολάου του Οσιομάρτυρος τιμάται στις 9 Μαΐου και σε αυτόν είναι αφιερωμένα 17 εκκλησάκια σε Αιγιάλεια και Καλάβρυτα, ενώ ιερά λείψανά του υπάρχουν στις Ιερές Μονές Αγίας Λαύρας, Μεγάλου Σπηλαίου και Παμμεγίστων Ταξιαρχών καθώς και στο Επισκοπείο Αιγίου.

Το λεωφορείο αναχώρησε νωρίς το πρωί από την πλατεία Δεξαμενής και έπειτα από σύντομες στάσεις σε Ιτέα και Λαμία, οι 10 περίπου ιερείς και οι 40 προσκυνητές έφτασαν το μεσημέρι στα Βούναινα Λάρισας, όπου σε μια όμορφη τοποθεσία ανάμεσα σε φτελιές βρίσκεται ένα από τα πιο σημαντικά προσκυνήματα της Θεσσαλίας. Εκεί τους υποδέχτηκε ο π. Τιμόθεος Μπατέλης, ο οποίος τους ξενάγησε στο Ιερό Προσκύνημα κάνοντας παράλληλα μία σύντομη αναφορά στο ιστορικό του.

Ο ναός είναι κτισμένος στην τοποθεσία όπου μαρτύρησε ο οσιομάρτυρας Νικόλαος ο Νέος, ο οποίος έζησε στα τέλη του 9ου με αρχές του 10ου αιώνα και ήταν αξιωματούχος του βυζαντινού στρατού στην περιοχή της Λάρισας. Κατά την περίοδο των αραβικών επιδρομών στη Θεσσαλία ήλθε σε σύγκρουση με τα αραβικά στρατεύματα και, μετά την επικράτησή τους, κατέφυγε στην περιοχή αυτή ζώντας δίπλα σε ασκητές. Βρήκε μαρτυρικό θάνατο μαζί με μερικούς στρατιώτες του, καθώς οι διώκτες του τον εντόπισαν, τον έδεσαν σε ένα δένδρο και τον λόγχευσαν με τη δική του λόγχη. Στο σημείο τής σφαγής εγκατέλειψαν οι Άβαροι το σώμα του Αγίου, όπου μετά από πολλά χρόνια το βρήκε ακέραιο και ευωδιάζον ο άρχοντας Ευφημιανός, ο οποίος γιατρεύθηκε από την ασθένεια της λέπρας που έπασχε και αφού το ενταφίασε, έκτισε εκεί Ναό στο όνομα του Οσιομάρτυρα.
Από τότε τόσο το δέντρο που μαρτύρησε ο Άγιος όσο και κάποια από τα γύρω στα οποία σκοτώθηκαν οι υπόλοιποι Χριστιανοί, βγάζουν κόκκινο υγρό, το οποίο έχει σταλεί στο Χημείο του Κράτους, που απεφάνθη ότι περιέχει στοιχεία γνήσια και αληθινά ανθρώπινου αίματος και ότι δεν μπορεί να καταταχτεί σε κάποια γνωστή ομάδα αίματος.

Όπως εξήγησε στους προσκυνητές ο π. Τιμόθεος, το «αίμα» είναι ρευστό και βαθύ σε υγρή κατάσταση και όχι σε ρητινώδη. Όταν χρησιμοποιείται με πίστη, εμπιστοσύνη και προσευχή στον Άγιο και Οσιομάρτυρα έχει ιαματικές ιδιότητες και επιτελεί θαύματα, ιδίως σε πάσχοντες από καρκίνο, δερματικές και άλλες παθήσεις. Ευλαβείς Χριστιανοί που το γνωρίζουν, έρχονται ακόμα και από το εξωτερικό, και σε τρύπες στο δέντρο τοποθετούν σωλήνα που ρουφά το υγρό. Συγκεντρώνουν μέσα σε μπουκάλια ή μαζεύουν με βαμβάκι το άφθονο τρεχούμενο θαυμαστό «αίμα», για να το μοιράσουν ως ευλογία στους δικούς τους ανθρώπους.

Στον τόπο τού μαρτυρίου του Αγίου, στη ρίζα μιας βελανιδιάς, είχε ταφεί το σκήνωμά του, και αρχικά υπήρχε μικρός ναΐσκος, κτισμένος από ντόπια πέτρα. Πολύ αργότερα, γύρω στα μέσα του 18ου αιώνα, δίπλα του οικοδομήθηκε μεγαλύτερος ναός, ο οποίος καταστράφηκε από πυρκαγιά το 1880. Κατά την ανοικοδόμησή του, προστέθηκαν οι τέσσερις κίονες εξωτερικά και ο στεγασμένος χώρος κατά μήκος του πλάγιου τοίχου. Ο ναός αυτός επίσης καταστράφηκε από φωτιά το 1962 και ανοικοδομήθηκε το επόμενο έτος με συνδρομές και εράνους, ενσωματώνοντας και τον χώρο του αρχικού ναΐσκου.

Ο σημερινός ναός είναι σύγχρονο κτίσμα και στο εσωτερικό του βρίσκεται το κενοτάφιο του Αγίου και τεμάχιο του ιερού του λειψάνου. Το κενοτάφιο βρίσκεται στα δεξιά της εισόδου, λίγο χαμηλότερα από το επίπεδο του δαπέδου του ναού. Σε κοντινό σημείο, εκεί όπου στεκόταν η βελανιδιά κάτω από την οποία μαρτύρησε ο Άγιος, έχει κτιστεί μικρό προσκύνημα.

Ακολούθως ο π. Τιμόθεος με ομάδα εθελοντών προσέφεραν γλυκά και αναψυκτικά στους προσκυνητές από την Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, οι οποίοι με τη σειρά τους εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους για την άψογη φιλοξενία, συγχαίροντας τον ιερέα για το σπουδαίο πνευματικό έργο που επιτελεί και για το ότι έχει καταστήσει το Ιερό Προσκύνημα επίγειο παράδεισο, στον οποίο έρχονται καθημερινά εκατοντάδες πιστών για να ξεκουραστούν ψυχικά και να ανανεωθούν πνευματικά.

Αργά το απόγευμα οι προσκυνητές επέστρεψαν στο Αίγιο. Γενική ήταν η ικανοποίηση όλων για τις ιερές εμπειρίες που βίωσαν με την επίσκεψη στο συγκεκριμένο Ιερό Προσκύνημα, ευχαριστώντας παράλληλα τον πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιο, με την ευλογία του οποίου είχαν την ευκαιρία να «γνωρίσουν» από κοντά τον Άγιο Νικόλαο τον Νέο.