Μια… ανάσα πριν την υπογραφή της σύμβασης το σιδηροδρομικό τμήμα Αίγιο – Ρίο

0
23

Ολοταχώς προς την υπογραφή της σύμβασης «τρέχει» το τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Αίγιο – Ρίο που θα φέρει το τρένο στις «πύλες» της Πάτρας.

Στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι η σύμβαση να υπογραφεί εντός του φθινοπώρου και να ξεκινήσουν οι εργασίες που θα έχουν ημερομηνία λήξης το τέλος του 2026.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο έχει ολοκληρώσει τον έλεγχο των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο και απομένει μια έγκριση από τη Διαχειριστική Αρχή η οποία αναμένεται από μέρα σε μέρα. Ακολούθως, θα παρουσιαστεί στη Βουλή και στη συνέχεια θα μπει σε «τροχιά» κατασκευής, με ανάδοχο την κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ».

Σημειώνεται πως η νέα γραμμή Αίγιο – Ρίο θα είναι διπλή και ηλεκτροκινούμενη, με σηματοδότηση και δυνατότητα για ταχύτητες έως και 200χλμ/ώρα σε κάποια τμήματα. Θα κάνει πραγματικότητα την επιστροφή του τρένου στην Πάτρα καθώς θα φτάσει κυριολεκτικά μέχρι την είσοδο της πόλης. Εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, το 2026 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα. Το δρομολόγιο με ένα express τρένο θα διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες.
Στο τμήμα Αίγιο – Ρίο συμπεριλαμβάνεται και η σήραγγα Παναγοπούλας όπου με 4,5 χιλιόμετρα θα γίνει η 4η μεγαλύτερη στη χώρα, πίσω από εκείνη της Όθρυος, του Καλλιδρόμου και των Τεμπών.
Στη νέα γραμμή Αίγιο – Ρίο οι σταθμοί θα είναι όλοι καινούργιοι, όπως συνέβη άλλωστε και στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο. Σημαντικό στοιχείο βέβαια θα είναι να προβλεφθεί η ύπαρξη οδικών προσβάσεων για την ομαλή ένταξή τους στην λειτουργία των περιοχών που θα εξυπηρετούν.
Τέλος, με το έργο αυτό θα απομένει πλέον το τελευταίο τμήμα από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας που ολοκληρώνει πλήρως την σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Πάτρα. Ο διαγωνισμός για αυτό το τμήμα ξεκίνησε φέτος.