Σε εξέλιξη βρίσκεται το τελευταίο διάστημα η μεγάλη εργολαβία για τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Αίγιο – Ρίο. Το έργο, το οποίο μετρά 11 μήνες από τότε που υπεγράφη, προχωρά και έχουμε τις πρώτες εξελίξεις προόδου. Σύμφωνα με ανάρτηση της ΕΡΓΟΣΕ, στη σήραγγα Παναγοπούλας έχουν ξεκινήσει να στρώνονται γραμμές (δηλαδή η επιδομή) ενώ ξεκινά η προετοιμασία για το στρώσιμο των γραμμών και σε άλλα τμήματα του έργου.
Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί η πλειονότητα των θεμελίων για τις αποβάθρες στους νέους σιδηροδρομικούς σταθμούς σε Καμάρες, Ψαθόπυργο, Αραχωβίτικα και Άγιο Βασίλειο. Το επόμενο διάστημα εκτιμάται πως θα ενταθούν περαιτέρω οι εργασίες καθώς θα πρέπει σε πρώτη φάση να στρωθούν σε 28,8 χιλιόμετρα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής.
Το έργο επίσης περιλαμβάνει και την εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, δηλαδή τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης και την κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS αλλά και συστήματος τηλεπικοινωνιών.
Με το νέο αυτό έργο θα κατασκευαστούν εξ` αρχής νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί και στάσεις. Συγκεκριμένα προβλέπεται η κατασκευή τριών σιδηροδρομικών σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο) και τεσσάρων σιδηροδρομικών στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες και Άγιος Βασίλειος).
Την εργολαβία έχει αναλάβει το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ από τις 22 Νοεμβρίου 2022 και έχει διάρκεια περαίωσης τους 36 μήνες, δηλαδή τα τέλη του 2025 (αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις). Το κόστος του με τον ΦΠΑ φτάνει τα 174,97 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότησή του έχει εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ενώ αναμένεται να συνεχίσει ως έργο – γέφυρα από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Υπενθυμίζεται ότι παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη και η εργολαβία εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης και στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο που έχει αναλάβει επίσης το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και χρόνο ολοκλήρωσης τις αρχές του 2025. Αναθέτουσα αρχή και σε αυτό το τμήμα είναι η ΕΡΓΟΣΕ.
Στόχος είναι ο σιδηρόδρομος το 2026 να διαθέτει και να λειτουργεί μια σύγχρονη διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα διαθέτει όλα τα απαραίτητα σιδηροδρομικά συστήματα ασφαλείας στο τμήμα Αίγιο – Ρίο και συνολικά από το Κιάτο μέχρι το Ρίο. Ένα εξπρές επιβατικό τρένο υπολογίζεται πως θα μπορεί να εκτελεί το δρομολόγιο από την Αθήνα μέχρι το Ρίο σε λιγότερο από δύο ώρες, συνδέοντας την πρωτεύουσα με την Πάτρα, μέχρι να υλοποιηθεί και το τελευταίο τμήμα της γραμμής από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας.